فرمانده سپاه ادامه داد: همه این مقاومت‌ها ریشه در 8 سال جنگ تحمیلی دشمن در 30 سال گذشته دارد که ما توانستیم پیروز نبرد‌های امروز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبری معظم انقلاب، نظام اسلامی و انقلابی که از ایران شکل گرفته در راه اصلی خود قرار دارد و با استحکام و پتانسیلی که در مناطق ایجاد شده است نظام اسلامی استوار باقی خواهد ماند.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به پتانسیل بسیج تصریح کرد: اسم بسیج در همه بحران‌ها از انقلاب تا امروز به چشم می‌خورد و از افتخارات سپاه پاسداران است که مدیریت این سازمان مقدس را به عهده گرفته است.

جعفری گفت: با وجود همه ظرفیت‌ها، اما باید گفت که در بسیج کار‌ها و انتظارات برآورده نشده بسیار زیاد است و همچنین توقعات رهبری و نگاه ویژه ایشان به سازمان بسیج نوع دیگری دارد چرا که برای محول کردن کار‌های مهم و مردمی در کشور به این سازمان امید بسته است.

فرمانده سپاه افزود: موجودیت بسیج در بزنگاه‌ها به قدری بوده است که باید اعتراف کنم که اگر بسیج نبود سپاه هم وجود نداشت. جنس سپاه و بسیج هر دو از مردم است و این را می‌توان ثمره انقلاب اسلامی دانست.

سردار جعفری با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در خصوص مردمی شدن اقتصاد تاکید کرد: وظیفه همه ما سپاهیان و بسیجیان در نظام انقلاب اسلامی فراهم کردن بستر‌های مناسب برای حضور مردم در صحنه‌های مختلف است.